Werkdomein Administratie

broeikas 10

De Broeikas is een coöperatie die in orde dient te zijn met haar administratie en met de wettelijke bepalingen, zodat ze professioneel kan communiceren naar binnen en naar buiten toe. Dit vraagt om een gestroomlijnde aanpak en zelfdragende structuur die zich zo slim mogelijk organiseert zodat alle administratieve processen vlot en juist lopen en elke vraag snel en professioneel beantwoord kan worden. 

Kernverantwoordelijkheden

  • De administratie overzichtelijk en toegankelijk houden en opvolgen
  • Opvolgen info@, correspondentie en databasebeheer
  • Voldoen aan de wettelijke bepalingen van de coöperatie en van activiteiten, oa. het opvolgen van het vennotenregister en toepassen van vennootschapswetgeving
  • Opvolgen van taxshelter/Sabam/brandveiligheid

Wat is de meerwaarde voor jou?

In dit domein leer je heel wat bij over:

  • De praktische regelgeving en organisatie van een coöperatie
  • Hoe je op een concrete manier een zelfsturende coöperatie kan ondersteunen in haar administratieve processen

Welke mensen hebben we nodig in het Werkdomein Cowerken?

Dit werkdomein bestaat uit 3 à 4 personen die samen onderstaande kwaliteiten bundelen.

  • Feeling voor administratie/financiën/marketing
  • Aandacht voor de details maar met een blijvend oog op het grote geheel
  • Goede organisator
  • Communicatief, vlot aanspreekbaar, verbindend en oordeelloos communiceren 
  • Voelen wat er leeft en daarop inspelen, iedereen betrekken, vinger aan de pols houden

Welk engagement vragen we?

  • Frequentie meetings: 1x/maand (2u) en wisselende/vaste afvaardiging in de Binnenkring (online 2u/offline 3u)
  • Daarnaast een waarschijnlijke tijdsbesteding van 4u/maand