Bedrijfsdomein cowerken

broeikas2

Cowerken is de kernactiviteit en het uithangbord van De Broeikas. Hoewel er al een actieve cowerkgemeenschap bestaat, zien we dit nog groeien naar een cowerkcommunity van zeer diverse ondernemers en/of kunstenaars die een maximale kruisbestuiving mogelijk maken en zo bouwen aan een warme en duurzame samenleving. Deze cowerkcommunity is idealiter zelfsturend vanuit een groot gevoel van mede-eigenaarschap.

De Broeikas creëert expliciet voorwaarden om dit alles te laten ontstaan. Dit is één van de manieren om vorm te geven aan ons ‘Labo voor een Warme Wereld’.

Kernverantwoordelijkheden van dit domein

  • Aantrekken en onthaal van nieuwe cowerkers
  • Holding space en scheppen van voorwaarden voor ontstaan van een cocreatieve, coöperatieve en zelfsturende gemeenschap
  • Verdelen van operationele en praktische zaken die zelforganisatie bevorderen
  • Bedenken van nieuwe abonnementsformules die nauw aansluiten bij de behoeften van de verschillende types van cowerkers
  • Bedenken en implementeren van toffe initiatieven die de kruisbestuiving en synergie maximaliseren
  • Interne en externe communicatie van wat er leeft in de community
  • Administratie: mails, afspraken, contracten, afstemming facturatie

Wat is de meerwaarde voor jou?

In dit domein zit je in de spil van de cocreatieve cowerkcommunity. Ben je een verbindingsmens in hart en nieren, dan is dit een geknipte plek voor jou. Je leert hier bovendien:

  • Communicatie- en samenwerkingsmethodieken als Sociocratie 3.0 en Verbindende Communicatie;
  • Voedende activiteiten programmeren voor en door cowerkers;
  • Een heleboel toffe mensen kennen!

Welke mensen hebben we nodig in het Bedrijfsdomein Cowerken?

Dit bedrijfsdomein bestaat uit 3 à 4 personen – bij voorkeur cowerkers – die samen onderstaande kwaliteiten bundelen.

  • Zin om te organiseren en hier de nodige skills voor hebben
  • Hartelijk en luisterend oor: iedereen betrekken, vinger aan de pols houden bij alle cowerkers, matchmaker, mensen met elkaar in verbinding brengen
  • Vertrouwd zijn met verbindend en appreciërend werk en formats: verbindende communicatie, oordeelloos communiceren, cirkelbegeleiding, conversation starter, mensen aanspreken vanuit ‘tough love’
  • Ondernemerszin en vertrouwd zijn met sociale media (FB, linked in, instagram)

Welk engagement vragen we?

  • Frequentie van de meetings: 1x/2w (2u) en wisselende/vaste afvaardiging in de Binnenkring (online 2u/offline 3u)
  • Daarnaast een waarschijnlijke tijdsbesteding van 1u/week voor afstemmen/bekendmaking